U.S. seizes Iranian state-linked news sites

It’s not the first time that the U.S. He ruled out meeting with President Biden or negotiating over Tehran’s ballistic missile program and support for regional militias — concerns the Biden administration wants to see addressed in future talks.Relations between Iran and the U.S. It said the channel would continue in its mission of “confronting the American and Israeli acts of piracy against our nation, by any means.”Responsibility for providing name service for the domain name presstv.com was apparently switched to an Amazon name server on Tuesday at mid-afternoon European time, said internet infrastructure expert Ron Guilmette. At the same time, world powers have been working to resurrect Tehran’s tattered 2015 nuclear deal — just days after the election victory of Iran’s hard-line judiciary chief, Ebrahim Raisi. seizes Iranian state-linked news sites

00:26

U.S. authorities seized a range of Iran’s state-linked news website domains they accused of spreading “disinformation,” the Justice Department announced in a press release Tuesday, in a move that appeared to be a far-reaching crackdown on Iranian media amid heightened tensions between the two countries. has seized domain names of sites it accuses of spreading disinformation.In October, the Department of Justice announced the takedown of nearly a hundred websites linked to Iran’s powerful Revolutionary Guard. Press TV has run into trouble in the past with Western authorities over its reporting. That decision has seen Iran, over time, gradually abandon every limit on uranium enrichment. said the sites, operating under the guise of genuine news outlets, were waging a “global disinformation campaign” to influence U.S. government seizures without providing further information. On Tuesday, visiting the web addresses of a handful of sites, including Iran state television’s English-language arm Press TV, Yemeni Houthi-run Al-Masirah satellite news channel and Iranian state TV’s Arabic-language channel, Al-Alam, brought up a federal takedown notice. Fierce criticism of British and American foreign policy is common. The U.S. The first two are generic top-level domains as opposed to country-specific domains, while “.tv” is owned by the Pacific island nation of Tuvalu but administered by the U.S. government also took over the domain name of the news website Palestine Today, which reflects the view points of Gaza-based Islamic militant groups Hamas and Islamic Jihad, redirecting the site to the same takedown notice.Press TV, launched in June 2007, is the state-run Islamic Republic of Iran Broadcasting’s English-language service. U.S. seizes Iranian state-linked news sites

June 22, 2021 / 9:56 PM
/ AP

U.S. Bureau of Industry and Security, Office of Export Enforcement and the Federal Bureau of Investigation.The U.S. The Anti-Defamation League has criticized the channel as “one of the world’s leading dispensers of conspiratorial anti-Semitism in English.”
First published on June 22, 2021 / 9:56 PM Trending News

IRS sending millions more additional stimulus checks

What’s behind the push for a fourth stimulus check

Live Updates: Biden to launch national effort to fight gun violence

Biden to replace head of housing finance agency after Supreme Court ruling

Ukraine warns of possible Russian attacks on U.S. Since the 1979 Islamic Revolution, IRIB has been in the hands of hard-liners who back Iran’s government. Satellite dishes, while widespread, also are illegal. have deteriorated in the years following then-President Trump’s withdrawal from Tehran’s nuclear deal and the return of devastating sanctions on the country. Its Iran-based website, PressTV.ir, was not affected.Most of the domains seized appeared to be “.net,” “.com” and “.tv” domains. policy and push Iranian propaganda around the world.Yemen’s Houthi rebel group announced that its Al-Masirah satellite news channel went offline Tuesday without prior notice. The country is now enriching uranium to 60%, its highest level ever, though still short of weapons-grade levels.Iran provides support to militant groups in the region, such as Lebanon’s militant Hezbollah and Yemen’s Houthi rebels, as it seeks to wield its influence far afield and counter its foes. On Monday, Raisi, known for his hostility to the West, staked out a hard-line position in his first news conference. Seizing a domain on a major country-specific top-level domain such as Iran’s “.ir” would be apt to provoke widespread international condemnation as a violation of sovereignty. seizes Iranian state-linked news sites

U.S. It said the websites had been seized “as part of law enforcement action” by the U.S. That leaves IRIB with a monopoly on domestic airwaves.Marzieh Hashemi, a prominent Press TV anchorwoman who, in 2019, was arrested as material witness in an unspecified criminal case and has appeared before a grand jury in Washington, told The Associated Press that the channel was struggling to “figure out the reasons” for the seizure.While airing in Iran, Press TV focuses predominantly on international affairs through the lens of how leaders in the Islamic Republic see the world. Cybersecurity researchers at RiskIQ found a total of 24 seized sites sharing the same Amazon name server.There are no private television or radio stations in Iran. company Verisign. Three dozen websites were taken down, the press release said, the majority linked to Iranian disinformation efforts.Iranian state-run news agency IRNA announced the U.S.